Wciąż nie poznaliśmy konkretnej daty premiery Diablo IV. Wiemy tylko, że nowy hack’n’slash Blizzarda ma się ukazać w 2023 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Stopniowo dostajemy jednak coraz więcej informacji na temat owej produkcji. Wczoraj „Zamieć” wystosowała obszerny komunikat, w którym szczegółowo omówiono kwestie sezonów, mikrotransakcji i elementów kosmetycznych, a także – dość powierzchownie – planowanych popremierowych zmian w rozgrywce.
Powrócą sezony znane choćby z
Diablo III i
Diablo II: Resurrected, ale mają być znacznie bogatsze w atrakcje, szykowane przez dedykowany im duży zespół deweloperów. Pierwszy sezon ma wystartować już na premierę gry. Po jego zakończeniu sezonową postacią będzie można dalej grać w „zwykłym” trybie, lecz wraz z początkiem kolejnego sezonu trzeba będzie utworzyć nowego herosa. W ciągu jednego roku planowo mają odbywać się cztery sezony. Każdy nowy sezon ma oferować nowe funkcje oraz serie zadań wprowadzających nowe wyzwania, tajemnice i możliwości zdobywania doświadczenia.
Postępy sezonowe będą dokonywane w ramach podzielonego na poziomy karnetu sezonowego – w domyśle przypominającego karnet bojowy z
Diablo Immortal. Ma on zawierać nagrody możliwe do zdobycia za darmo, poprzez samo granie (elementy ozdobne, waluta premium oraz wzmocnienia), a także płatne, wymagające nabycia karnetu premium (tylko ozdoby i waluta premium).
Tę ostatnią będzie można wydać na elementy kosmetyczne w sklepie gry. Zakupy mają być jednak w pełni opcjonalne, co oznacza, że powinno dać się skorzystać ze wszystkich podstawowych i sezonowych funkcji gry bez wnoszenia jakichkolwiek opłat. Ponadto przed zakupem skórki dla broni czy zbroi będzie można sprawdzić, jak prezentuje się ona na danej postaci.
Co ciekawe, wiele unikatowych i legendarnych przedmiotów ma się dać znaleźć w świecie gry, bez konieczności zaglądania do sklepu.
Elementy kosmetyczne będą powiązane z klasami postaci, co oznacza, że w zakupioną skórkę dla nekromanty da się wyposażyć innych nekromantów czy nekromantki, ale już nie druida – wyjątek mają stanowić przedmioty sezonowe, które będą wyglądały (niemal) tak samo na postaci każdej klasy.
Kegan Clark, dyrektor ds. produktu w
Diablo IV, twierdzi, że:
Podczas projektowania płatnych elementów gry zależało nam na stworzeniu pięknych rzeczy, dostarczających lepszych wrażeń z rozgrywki. […] Wśród darmowych nagród znajdą się wzmocnienia dla wszystkich graczy – ułatwią i przyspieszą zdobywanie doświadczenia świeżo stworzonymi postaciami sezonowymi. Natomiast nagrody premium skupią się na estetyce, oferując wartościowe elementy ozdobne oraz walutę premium. Wiele z tych nagród będzie związanych z sezonowym tematem, by gracze mogli się pochwalić swoim udziałem w danym sezonie. […] Podkreślamy – gracze nie mogą odblokować wzmocnień sezonowych szybciej poprzez zakupy w sklepie, wydanie rzeczywistych pieniędzy w żaden sposób nie umożliwi odblokowania większej liczby wzmocnień ani nie przyspieszy ich odblokowywania.
Blizzard zamierza regularnie odświeżać aktualną w danym czasie
„metagrę” Diablo IV. Dlatego po premierze tytułu dodawane będą
„legendarne i unikatowe przedmioty, tablice poziomów mistrzowskich, glify oraz inne elementy odświeżające fundamenty rozgrywki i wprowadzające nowe możliwości konfiguracji”.
Twórcy obiecują słuchać się graczy i priorytetowo traktować funkcje, których brak czy złe działanie oni zgłoszą.
Źródło:
"hexx0" - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2022-08-19 08:15:46
|
|